יריב אופנהיימר, הטיף קשות נגד סלטי שמיר (כתמונה המצ"ב) על כך שהם יושבים בהתנחלות ברקן. ולכן, מידה כנגד מידה, כן ירבו ויתעצמו - שיווק מוצרי יש"ע: https://www.facebook.com/foryesha10
* סלטי שמיר מעסיקים 130 עובדים, מתוכם 90 פלסטינים.
* המשכורת של עובד פלשתיני היא פי 2 ממשכורת ממוצעת בתחומי הרש"פ.
* כ- 1,000 ערבים תושבי הרשות מתפרנסים באופן ישיר מסלטי שמיר.
* המנכ"ל של החברה, עמי גיא, הוא טייס קרב שנפל בשבי הסורי במלחמת יום הכיפורים וישב שם 8 חודשים.
תזכורת: אין עם כובש בארצו (ועדיין רוב היישובים הערבים בישראל ובאיו"ש בפרט משמרים שם תנכ"י ויהודי מבית שני) - עם ישראל היחיד שחזר לארצו (אף פעמיים, וקודם מנחלת הארץ מנח לשם כשכנען כבש (יובלים, פרק ט'() ומעולם לא ויתר משפטית או היסטורית על שטח הגדה המערבית (כאשר עדיין חל במשפט בינלאומי אף הגדה המזרחית לפי הצהרת בלפור שלא בוטלה), וזאת כאשר מדינות ערב רצחו אנסו בזזו וגירשו לארץ ישראל מאות אלפי יהודים בתקופת הציונות - "אוֹיָה-לִי, כִּי-גַרְתִּי מֶשֶׁךְ; שָׁכַנְתִּי, עִם-אָהֳלֵי קֵדָר. רַבַּת, שָׁכְנָה-לָּהּ נַפְשִׁי- עִם, שׂוֹנֵא שָׁלוֹם. אֲנִי-שָׁלוֹם, וְכִי אֲדַבֵּר; הֵמָּה, לַמִּלְחָמָה" (תהילים קכה'), וממול פלסטינאים נקראו 'עם' בזכות הקוליאניסטים האכזריים העות'מאניים והבריטים בחילופי אוכלוסיות ושבטים ערבים במלחמות המאתיים שנה אחרונות ("וַהֲשִׁמֹּתִי אֲנִי, אֶת-הָאָרֶץ; וְשָׁמְמוּ עָלֶיהָ אֹיְבֵיכֶם, הַיֹּשְׁבִים בָּהּ. וְאֶתְכֶם אֱזָרֶה בַגּוֹיִם, וַהֲרִיקֹתִי אַחֲרֵיכֶם חָרֶב; וְהָיְתָה אַרְצְכֶם שְׁמָמָה, וְעָרֵיכֶם יִהְיוּ חָרְבָּה." [ויקרא כו']), נוסעים חופשי (וחלקם תוך טרור) ב-97% מכבישי איו"ש (כשליהודים לרוב איו"ש אין כניסה, ובכלל מסוכן בכבישים ומפיגועים שונים), גרים בביתי קרקע חד-משפחתיים (לא מפגינים על צפיפות דיור, פיקוח בנייה זה מדע בדיוני), מקבלים מהמדינה תשתיות מים וחשמל ללא תשלום מיסים (ואף מסחר בשחור, ואילו יהודי ארצות ערב בגלות שילמו מיסים רבים והזויים לשלטונות הערביים המושחתים), הורסים עשרות מקורות ומעיינות מים מזיהום ביובים מופקרים וזריקת אשפה ללא אישור וחייבים מעל למיליארד לחברת החשמל, רובם (75%) בכלל גרים עדיין במדינת ירדן בשפל כלכלי ותברואתי לעומת איו"ש וכן פחות בכל המדינות הערביות (ואילו בישראל הוכרו כפליטים יחידים בעולם שגם צאצאיהם מוכרים כפליטים ולמרות שפעילים בארגוני טרור ו/או הוכרו ומקבלים זכויות אזרחויות נוספות), ובכלל אינם מתנהלים כלכלית כגוף/עם/אוטונומיה/ממשלה אלא נתמכים בתלותיות בארגוני שמאל בינלאומיים כ-NGO.
אבל יריב צודק, אנו אשמים שמאז 1967 הזנחנו את סיפוח איו"ש: "וַיְרַפּוּ אֶת-שֶׁבֶר בַּת-עַמִּי, עַל-נְקַלָּה--לֵאמֹר, שָׁלוֹם שָׁלוֹם; וְאֵין, שָׁלוֹם." (ירמיהו ח'), וצדק היסטורי ותורני בעיניי 'הנאורים' ובמתחשבי הגויים השכיח נבואת-הבטחת עולם: "וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ, וִישַׁבְתֶּם-בָּהּ: כִּי לָכֶם נָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ, לָרֶשֶׁת אֹתָהּ... וְאִם-לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת-יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ, מִפְּנֵיכֶם--וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם, לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם; וְצָרְרוּ אֶתְכֶם--עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ; וְהָיָה, כַּאֲשֶׁר דִּמִּיתִי לַעֲשׂוֹת לָהֶם--אֶעֱשֶׂה לָכֶם." (במדבר לג'), ופירש 'אור החיים' בזו הלשון: “פירוש לא מלבד שיחזיקו בחלק מהארץ שלא זכיתם בו אלא גם חלק שזכיתם בו אתם וישבתם בו וצררו אתכם על חלק שאתם יושבים בו לומר קומו צאו ממנו, ופירוש תיבת על כדרך אומרו 'על אשר מריתם פי על אשר לא קדשתם' ".
"וַיֹּאמֶר יְהוֹשֻׁעַ, אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: עַד-אָנָה, אַתֶּם מִתְרַפִּים, לָבוֹא לָרֶשֶׁת אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר נָתַן לָכֶם ה' אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם. " (יהושע יח'). שנזכה ("וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים... וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה. "(ישעיהו ב')), חתימה טובה
הזכויות של העם היהודי בשטחי יהודה ושומרון (הגדה המערבית/מעבר לקו הירוק)
מסמך זה מפרט בתמציתיות 5 תחומים (היסטורי, משפטי, מוסרי, דתי) לפיהם הזכות של העם היהודי ומדינת ישראל לשלוט, להחזיק ולספח לשטחה את שטחי יהודה ושומרון (המכונים גם הגדה המערבית או מעבר לקו הירוק):
- 1.זכות היסטורית:
1.1. עם ישראל קיבל בירושה נח (יובלים, פרק ט'), כצאצא של שם, וחזר לארץ ישראל באופן רצוף, מימי יציאת מצרים לפני כ-3,100 שנה, כאשר לא היה שום עם אחר שוכן בארץ ישראל (וזו גם הבטחה-נבואה בתורה: "וַהֲשִׁמֹּתִי אֲנִי, אֶת-הָאָרֶץ; וְשָׁמְמוּ עָלֶיהָ אֹיְבֵיכֶם, הַיֹּשְׁבִים בָּהּ. וְאֶתְכֶם אֱזָרֶה בַגּוֹיִם, וַהֲרִיקֹתִי אַחֲרֵיכֶם חָרֶב; וְהָיְתָה אַרְצְכֶם שְׁמָמָה, וְעָרֵיכֶם יִהְיוּ חָרְבָּה." [ויקרא כו']), ולכן אין לשום עם אחר זכות היסטורית לשכון בארץ ישראל.
1.2. יתרה מזו, בניגוד, למשל, לאימפריה העות'מאנית בארץ ישראל, שחתמה על הסכם כניסה ומסירת שטח ישראל לאימפריה הבריטית, העם היהודי התנגד ולא הסכים למסור שום שטח מארץ ישראל לשלטון אחר. כך למשל, העם היהודי לא מסר את שטח ארץ ישראל לאימפריה הרומית בחורן בית שני, והמשיך להתנגד בתוקף, עם ניסיונות אמיצים לסילוק השלטון הרומי, ששיאם בימי מרד בר כוכבא. אפילו מדינת ירדן ששלטה בחלק בגדה המערבית, מעולם לא סיפחה את שטחים אלו למדינתה, ועוד הכריזה על אי הכרות בשטחים אלו, בשנת 1988. למצער, הסכמי מסירת שטחים לרשות הפלסטינית הם חידושים חילוניים במסורת עם ישראל, למרות מגמה הפוכה בהיסטוריה היהודית.
1.3. הזיקה האמיתית של עם ישראל מתבטאת בתורה, בתרבות ומנהגי העם היהודי: מצוות עלייה לארץ ישראל ולירושלים בפרט (ואם לא בחיים, אז הגעה לקבורה), אזכור בניית ירושלים במגוון תפילות ובחגים, 4 צומות, אזכור בחתונה, סיוע ליהודי ארץ ישראל בשליחת כספים (דמי חלוקה), 669 ציונים ועיר הנ"ך (ומנגד ללא אזכור 1 בקוראן).
1.4. שטחי יהודה ושומרון (המכונים גם הגדה המערבית או מעבר לקו הירוק), מהווים את עיקר ממלכת יהודה וישראל מתקופת התנ"ך-המקרא. עובדה מרתקת היא, שעד היום, וזה יאמר לזכותם של ערביי ארץ ישראל, נשמרו כ-1,200 יישובים של כפרים וערים ערבים, שמשמרים בדיוק או בדומה שם של יישוב יהודי מתקופת המקרא (רובם מספר 'יהושוע'; 'שופטים'), או מתקופת המשנה (לאחר חורבן בית שני).
1.5. כ-75% מפלסטינאים (11 מיליון) גרים במדינת ירדן, כך שטבעי ונכון הוא שהם יישארו בירדן, אם בדרך של אזרחים ירדניים, או בדרך של הקמת מדינה עצמאית-פלסטינאית שם-בירדן.
1.6. סיכום הזכות ההיסטורית: על מדינת ישראל לקדם את הצעת חוק החלת החוק הישראלי על כל היישובים היהודיים בשטחי יהודה והשומרון, התשע"א–2011, לרקע והרחבת הצעת חוק, קרא ב'חושבים מחדש' ממכון 'היוזמה הישראלית'.
1.7. קישורים להרחבה מבחינת הזכות ההיסטורית:
http://efshari.co.il/?q=node/13
- 2.זכות משפטית לפי המשפט הבין-לאומי והסכמת אומות העולם:
2.1. שבי ציון שעלו לבנות את בית המקדש השני, קיבלו הסכמה מפורשת, יחד עם סיוע כספי ושמירה במסעם לישראל מטעם המלך כורש. למצער, לא הרבה מהיהודים מימשו את הצהרת כורש, ובדומה, כך היתה הצהרת בלפור משנת 1917 ע"י האימפריה הבריטית, שגם אותה לא מימשו רוב היהודים, ולדיראון כואב מנשוא, ניספו בשואה. ועידת סן רמו הבינלאומית בשנת 1920 אשררה זאת באיטליה, ובה נקבע כי כל האדמות שממערב וממזרח לירדן הן נחלתן של העם היהודי בלבד.
2.2. 'סעיף ארץ ישראל' - סעיף 80 במגילת היסוד של ארגון האומות המאוחדות (מסמך היסוד, מעין "חוקה" של האו"ם) משנת 1945, מעגנת את הזכויות המשפטיות של העם היהודי על ארץ ישראל כנצחיות, אשר אי אפשר לבטלן ללא הסכמת העם היהודי.
2.3. החלטה 181 של העצרת הכללית של האו"ם, בכט' בנובמבר 1947, הורתה על הקמת שתי מדינות בארץ ישראל, אך משסירבו הערבים לקבל את החלטת האו"ם, חל סירוב להצעה משפטית- וההצעה מתבטלת (עיקרון משפטי שקיים בדיני חוזים), ולכן, הלכה למעשה, מדינת פלסטין איבדה את זכותה להקים מדינה בהסכמת אומות העולם, ובכלל. להרחבה: http://www.jcpa.org.il/ftp/KiyumMetukan.pdf
2.4. מיד לאחר הכרזת מדינת ישראל, פרצו הפלסטינים יחד עם 7 אומות, במלחמה להכחדת העם היהודי היושב בציון; "אָכֵן, אַתָּה אֵל מִסְתַּתֵּר--אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, מוֹשִׁיעַ" (ישעיהו מה'). מאחר והערבים פרצו-התחילו את המלחמה, לכן, לפי חוקי המשפט הבינלאומי, הם אחראים לתוצאת המלחמה (והן לפי התורה: "הוֹי שׁוֹדֵד, וְאַתָּה לֹא שָׁדוּד, וּבוֹגֵד, וְלֹא-בָגְדוּ בוֹ; כַּהֲתִמְךָ שׁוֹדֵד תּוּשַּׁד, כַּנְּלֹתְךָ לִבְגֹּד יִבְגְּדוּ-בָךְ" [ישעיהו לב']), ועליהם לשאת בהפסד השטחים שאיבדו. אותו הדבר לגבי מדינת ירדן שפתחה נגדנו במלחמה במלחמת ששת הימים בשנת 1967, וכך, גם היא לפי המשפט הבינלאומי, אחראית לתוצאת המלחמה, והיא נושאת בהפסד השטחים שאיבדה.
2.5. בשנתיים שבמהלך ולאחר מלחמת העצמאות (1948-1950), גירשו מדינות ערב מאות אלפי יהודים ממדינותיהם, תוך שדידה והשתלטות על אדמותיהם ונכסיהם. יהודים אלו לא קיבלו מעמד של פליטים, אלא רק לאחרונה, בחודש אפריל 2008, קיבל הקונגרס האמריקאי, את החלטה 185, למרות שגרו באותן מדינות יותר מחמישים שנה לפני הגירוש, ולא קיבלו את נכסיהם, קרקעותיהם או שווים. על כן, כל הטוען לפיצוי או השבה של פליטים פלסטינים או אדמותיהם, הרי שבאותה מידה (ואף יותר, כי היהודים גורשו והפלסטינים נטשו מבחירתם האישית, ועוד היהודים היו עשירים שקנו את אדמותיהם כחוק, ואילו הפלסטינים היו עניים שהתיישבו ללא קניית הקרקעות בישראל) ובמקביל, עליו לעמוד על זכויות היהודים, ואם יש לבצע קיזוז נכסים ואדמות, הרי שיישאר יתרון גדול לזכויות היהודים[1].
2.5.1. בזאת מומלץ לקדם הצעת חוק לפיצוי פליטים יהודים מארצות ערב במסגרת תהליך השלום, התשס"ט-2009 של חה"כ נסים זאב[2]. (פ/1154).
2.6. החלטה 242 של מועצת הביטחון של האו"ם משנת 1967 אינה רלוונטית משפטית, מאחר וכבר על פי הסעיף הראשון, מדובר על מצב ובהנחה של עשיית שלום, ולמצב זה אינו מקובל על הפלסטינים, ואינו קרוב ליישום בפועל.
2.7. על כן, על מדינת ישראל לספח בהקדם המיידי את שטחי איו"ש כחלק בלתי נפרד מריבונותה, ולהציעה אזרחות או תושבות או עזיבת התושבים הפלסטינים ממקומם – לפי בחירתם.
2.8. קישורים להרחבה מבחינת הזכות ההיסטורית:
http://stage1.darotools.com/myesha.HE.V1/?CategoryID=336&;ArticleID=5617
http://www.news1.co.il/Archive/003-D-2708-00.html?tag=15-47-49
https://www.facebook.com/photo.php?v=650188555007795&;set=vb.100000499684351&type=2&theater
http://efshari.co.il/?q=node/17
- 3.זכות מוסרית:
3.1. מיסוי: בעבר, לאורך אלפיים שנות הגלות, היהודים שהיו גרים בארצות ערב, שילמו למוסלמים מיסים שונים וגבוהים מאזרחים המוסלמים (כגון מס גולגולת, מס מלחמה, מס תושב שאינו מוסלמי) אולם, הפלסטינים באיו"ש לא משלמים שום היטל או מס, ואינם מדווחים על עסקאות המחויבים במס, ובמצעים את רכישותיהם ב'שוק שחור' כך שאינם משלמים מס ערך מוסף. אמנם מאז הקמת הרשות הפלסטינית, חלק מהמיסים על חלק מהפלסטינאים לשלם להם, אך אלו רק חלק.
3.2. גזענות: בעבר, לאורך אלפיים שנות הגלות, היהודים שהיו גרים בארצות ערב, שמרו על חוקי המדינה בה הם שהו, אף יותר מאזרחי המדינה, והיו נאמנים למדינה ולשלטון הזר להם ולדתם. מנגד, היהודים סבלו מאנטישמיות קשה, מאפליית תנאים ושוויון זכויות. כיום, הפלסטינים אינם סובלים מגזענות כנגדם, ואין כנגדם אפליה בחוק, אדרבא, הם רשאים לנסוע ולהתנייד בכל הכבישים והמקומות באיו"ש, כאשר זה אסור בחור על יהודים אזרי מדינת ישראל, וכן הם מתנהגים בגאוותנות ומחבלים ומפגעים במתנחלים היהודים. ואילו הם כרתו ברית עם השטן נגדנו: "אחד התנאים שלנו לשיתוף פעולה צבאי בין הערבים לבין גרמניה היה מתן יד חופשית לחיסול היהודים בפלשתינה ובמדינות ערב אחרות", כתב חג' אמין אל-חוסייני, המופתי של ירושלים וממנהיגי היישוב הערבי בזמן מלחמת העצמאות, שניפגש עם אדולף היטלר ימח שמו וזכרו, וכך כתב עליו עוזרו הקרוב של אדולף אייכמן: "לדעתי מילא המופתי, הנמצא מאז 1941 בברלין, את התפקיד המכריע בהחלטות הממשלה הגרמנית להשמיד את יהודי אירופה. בכל פגישותיו עם היטלר, ריבנטרופ והימלר, חזר והציע את השמדת היהודים. הוא ראה בכך פתרון נוח לבעיית א"י. בשידוריו ברדיו ברלין, הוא עלה אפילו עלינו בהתקפותיו האנטישמיות".
3.3. רמת חיים. תשתיות ואיכות סביבה: היישוב הישן של היהודים בישראל (המאה ה-19), פיתח את ארץ ישראל לאורכה ולרוחבה, ובכלל זה את סיפק עבודה והעלה את רמת החיים לערביי האזור. יתרה מזו, עד עצם היום הזה, מדינת ישראל מפתחת את תשתיות (כגון: הכבישים, המים, הביוב), למרות שהתושבים הפלסטינים אינם משלמים שום היטל או מס למדינת ישראל, וחמור מכך, הם מתנקמים בשלטון הישראלי ומזהמים בכוונה את הנחלים, מזהמים את מקומות המים והנחלים, וצוברים הרי אשפה בלתי אקולוגיים בעליל. לשם השוואה, רוב הפלסטינים (75%-11 מיליון)בעולם נמצאים בירדן (מדינתם המקורית), וברוב הכפרים שם מגיע מים זורמים בברזים רק פעמיים בשבוע.
3.4. בריחה עצמית מישראל: ערבי הארץ זיהו והגדירו את עצמם כשבעת עמי כנען הקדמונים שנכחדו. מכיוון שעמים אלו היו ארורים בתנ"ך, הרי שאין להם זכות מוסרית להתנחל ולשכון בארץ הקודש שמקיאה טומאותיהם. שליש מהערבים נסו טרם החלטה 181 של העצרת הכללית של האו"ם, בכט' בנובמבר 1947, ומכיוון שברחו על דעת עצמם, ללא שהתחילה אפילו מלחמה, ובכל אופן מלחמה שהם פרצו והתחילו אותה, אין להם זכות מוסרית לשוב הנה. יתרה מזו, רוב הערבים ברחו מסיבה תורנית שאלוהים עוזר ונלחם ליהודים.
3.5. השוואה למדינות ערב: הפלסטינים מקבלים יחס קשה בכל המדינות הערביות שהם שוכנים, ואילו יחס טוב יותר במדינת ישראל, אך בפועל התנהגותם הפוכה: הם מתאכזרים ומפגעים במדינת ישראל, ותומכים במדינות הערביות.
3.6. צפצוף על חוק המדינה – בנייה בלתי חוקית: הפלסטינים בונים וגרים בכל אשר הם חפצים, גם באזורים יהודים. אך מנגד, יהודים לא מעזים לגור בקרת פלסטינים, מחשש לביטחונם ולחייהם. הפלסטינים בונים את בתיהם כארמונות, ללא שום היתר בנייה כחוק, וללא הגבלת גודל או גובה של בניית בתיהם. כך, בעוד לישראלים יש מצוקת דיור ובנייה, וחל עליהם פיקוח מדוקדק, הפלסטינים מתנהגים כאדון לעצמם, ולא שומרים על החוק, וגם הריבון הישראלי לא מפקח ואוכף עליהם את החוקים. לחץ כאן לדו"ח על מעמד הבניה באזור יהודה ושומרון (דו"ח לוי).
3.7. הפלסטינים מחנכים את ילדיהם לשנאה ורצח העם היהודי[3].
3.8. הפליטים הפלסטינים הם אוכלוסיית הפליטים היחידה בעולם שבה גם צאצאי הפליטים ובני-זוגם זכאים למעמד של פליט, ובכך מקבלים סיוע כספי ותמיכות שונות. וזאת, למרות שהם הגיעו לארץ ישראל מארצות ערב רק בתקופה קצרה לפני 1948, שכן הארץ היתה שוממה מכולם עד בעשרות שנים לפני עליית היהודים, ובכל אופן בירושלים תמיד היה רוב יהודי (לפי ספירת עותומאניים והבריטים), לחץ כאן לדמוגרפיה.
3.9. טרור נגד ישראל: במקום לכבד את החוק, ואת העם היושב בציון, שמספק לפלסטינים תשתיות יותר טובות מכל מדינה ערבית אחרת, ובפרט לפלסטינים ש'זוכים' למעמד נחות אצל אחיהם הערבים, הם מבצעים טרור אלים וקשה, כולל מספר אינתיפאדות, ירי, ניסיונות חטיפה, יידוי אבנים קטלני, ואילו לצה"ל נותר להגן על אזרחיו היהודים, וגם זאת הוא עושה ביתר עדינות והומניות לעומת מדינות מערביות אחרות, לסרטון השוואה, לחץ כאן.
- 4.זכות דתית מהאלוהים - מוטיב חוזר בתנ"ך:
4.1. "כִּי הוּא אָמַר וַיֶּהִי; הוּא-צִוָּה, וַיַּעֲמֹד" (תהילים לג'), בורא עולם, הבטיח וכתב בתנ"ך עשרות פעמים את נחלת אבות האומה הישראלית, כגון: "לֵאמֹר, לְךָ אֶתֵּן אֶרֶץ-כְּנָעַן-- חֶבֶל, נַחֲלַתְכֶם" (דברי הימים א', טז'). אמנם, אלו בתנאים של עמידה בקיום מצוות התורה והמוסר, אך גם אם אין אנו זכאים לשכון על אדמת הארץ הקדושה בישראל, עדיין אין שום עם זכאי לשהות כאן אפילו זמנית במקומנו, שכן מובטח: "והיתה ארצכם שממה ועריכם יהיו חרבה" (ויקרא כו'). הטעם שנותן רש"י בפסוק הראשון לתורה, הוא טעם תיאולוגי: "אמר רבי יצחק, לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מהַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם, רֹאשׁ חֳדָשִׁים שהיא מצוה ראשונה שנצטוו בה ישראל, ומה טעם פתח בבראשית – משום (תהלים קי''א) ''כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים'' שאם יאמרו אומות העולם לישראל ''ליסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גוים'' הם אומרים להם ''כל הארץ של הקב''ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו''.
4.2. נחלת ראשונה בעולם: ארץ ישראל ממוקמת בתוך נחלתו של שם (יובלים, פרק ט'), אך בני חם, כבשו את נחלתו: כמתואר בספר היובלים (פרק י'), והמשמעות אקטואלית גם לימינו, בעימות המדיני נגד הפלשתינים. לפי מקור זה, עם ישראל לא היה הכובש הראשון, אלא החזיר למעשה את נחלת אבותיו – שם. יוצא, שזו הסיבה הארכיאולוגית והמחקרית שעיקר הממצאים באזור מצביעים על אורח-חיים בשפה כנענית, ולא בשפת הקודש. מקור זה התגלגל להרבה מקורות, כגון: מדרש ספר הישר, גמרא, פירוש רש"י בבראשית.
4.3. המאבק עם הפלסטינים המוסלמים הוא חסר ראייה מהבנה מהצד הישראלי, שכן הצד הפלסטיני פועל ממניעים דתיים, ואילו הצד הישראלי אינו מכיר מושגים ודחף זה, וסובר ומציע הצעות פרקטיות כביכול, שאולי חלקן היו הגיוניות במציאות ששני הצדדים חילונים, אך הפלסטינים כבר הצהירו באמנת החמאס[4] (1 במחרם 1409 להג'רה, 18 באוגוסט 1988).
- 5.זכות ביטחונית
5.1. בשנת 1929 חלו פרעות תרפ"ט בארץ ישראל, ע"י הכנופיות הערביות, ובהם התעללו ורצחו עשרות יהודים ברחבי הארץ. אז, לא היה שום 'כיבוש' או המצאה של כיבוש ישראלי על ערבים. יחס זה של הפלסטינים לא שונה עד עצם היום הזה, אך מאורע זה מוכיח כי גם בתקופה ששטחי יהודה ושומרון לא בידי היהודים, ולא היה בפיהם לרטון נגד כיבוש, עדיין שנאתם הובילה לרציחות דם יהודי, כך שאין סיבה להאמין שאילו הפלסטינים יהיו הבעלים של שטחים אלו וגם נוספים, הם יפסיקו לנסות לרצוח אותנו.. בעקבות מבצע ליטני הוסכם על פרישת כוחות יוניפי"ל שיחצצו בין ארגוני הטרור וגבול ישראל. ארגוני הטרור הגיבו בהצטיידות בקטיושות ותותחי 130 מ"מ, בהם השתמשו לירי על אזרחים ישראליים. השליח האמריקני פיליפ חביב, הצליח להביא לידי הפסקת אש בין ישראל ואש"ף, ב-24 ביולי 1981. מה שנראה הסכם חיובי, אפשר לאש"ף להצטייד בתחמושת, והוביל למלחמת שלום הגליל, כשנה לאחר מכן.
5.2. אומות העולם מגנים על הפלסטינים למאות שהם התוקפניים נגד אזרחי מדינת ישראל, ואינם דואגים לעם ישראל, כפי שלא דאגו לו בתקופת השואה. יואל ד': "כִּי, הִנֵּה בַּיָּמִים הָהֵמָּה--וּבָעֵת הַהִיא: אֲשֶׁר אשוב (אָשִׁיב) אֶת-שְׁבוּת יְהוּדָה, וִירוּשָׁלִָם. וְקִבַּצְתִּי, אֶת-כָּל-הַגּוֹיִם, וְהוֹרַדְתִּים, אֶל-עֵמֶק יְהוֹשָׁפָט; וְנִשְׁפַּטְתִּי עִמָּם שָׁם, עַל-עַמִּי וְנַחֲלָתִי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר פִּזְּרוּ בַגּוֹיִם, וְאֶת-אַרְצִי, חִלֵּקוּ."
5.3. הגנתה על שאר אזורי הארץ (למפות המחשה לחץ כאן), כגון שאם נפקיר את הר השומרון לפלסטינים, הם עלולים להתקיף את מישור החוף, שכל רוחבו עד לים הינו רק כ-20 ק"מ להתקפה/שליטה/כיבוש ממעלה הרי השומרון.
5.4. קישורים נוספים:
http://stage1.darotools.com/myesha.HE.V1/?CategoryID=336&;ArticleID=5627
http://www.acpr.org.il/nativ/articles/2007_1_baratz.pdf
שטחים כבושים – מוסרי או לא?
להלן השוואה בסיסית וחלקית לארה"ב:
התחום |
ישראל |
ארה"ב |
השליט המקורי על השטח |
עם ישראל עד חורבן בית 2 (אין מחלוקת בין ההיסטוריונים) |
אינדיאנים |
המסרב להצעה/פשרה בינלאומית |
לפי עיקרון משפטי, הסכם תקף רק אם היתה הצעה וקיבול: הליגה הערבית (שייצגה את הפלסטינים) סירבה בתוקף להצעת אומות העולם באו"ם. ישראל הסכימה. לכן הצעת אומות העולם לא קיבלה תוקף משפטי. |
מקימיה של ארה"ב לא ביקשו ולא שאלו את אישורם של העמים האחרים (וכך הם פועלים עד היום). |
פורץ המלחמה – האשם |
7 מדינות (5 בפועל ו-2 בעקיפין, כולל הפלסטינים) הכריזו ופרצו מלחמה ביום הקמת מדינת ישראל |
|
המפסיד במלחמה |
הערבים הפסידו (וקיימו את הפסוק: "בשעה דרכים יקומו עליך ובשעה ינוסו") |
|
יחס המדינה למפסידים בשעת המלחמה |
ישראל הציעה לערבים המקומיים להישאר בביתם, ולקבל תנאים של תושבים, כולל הגנה, אך רובם בחרו לברוח כיוון שהליגה הערבית (מנהיגי האזור) כפו עליהם |
|
המשלם על נזקי המלחמה |
לפי עקרונות העמים לאורך ההיסטוריה, הנושא בנזקי המלחמה הוא או המפסיד בה, הוא האשם בה: שניהם הערבים במקרה זה. |
לפי עקרונות העמים לאורך ההיסטוריה, הנושא בנזקי המלחמה הוא או המפסיד בה, הוא האשם בה: ארה"ב בחרה שהאינדיאנים יישאו בנזקי המלחמה. |
נזקים של המנצח במלחמה לעומת המפסידים |
מאות אלפי פליטים יהודים מארצות ערב גורשו תוך מספר חודשים, ולא קיבלו רכושם, בעוד הפליטים הערבים קיבלו מענקים וקצבאות מגורמים שונים (וכן דיווחו על כמות פליטים של כפי 3 מהכמות התושבים שהיו בישראל) |
|
מטרת שו"ת (שאלות ותשובות) בסגנון קצר זה, היא להוכיח על היחס הנכון של עם ישראל אל הגויים, משתי בחינות; לפי הוראות התורה ולפי המציאות העובדתית ההיסטורית עד כה:
האם תהליך השלום הנוכחי עם הפלשתינים הוא אמיתי?
" הִשָּׁמֶר לְךָ, פֶּן-תִּכְרֹת בְּרִית לְיוֹשֵׁב הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתָּה, בָּא עָלֶיהָ: פֶּן-יִהְיֶה לְמוֹקֵשׁ, בְּקִרְבֶּךָ. " (שמות ב', דברים ז').
" וְאַתֶּם, לֹא-תִכְרְתוּ בְרִית לְיוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ הַזֹּאת--מִזְבְּחוֹתֵיהֶם, תִּתֹּצוּן; וְלֹא-שְׁמַעְתֶּם בְּקוֹלִי, מַה-זֹּאת עֲשִׂיתֶם. וְגַם אָמַרְתִּי, לֹא-אֲגָרֵשׁ אוֹתָם מִפְּנֵיכֶם; וְהָיוּ לָכֶם, לְצִדִּים, וֵאלֹהֵיהֶם, יִהְיוּ לָכֶם לְמוֹקֵשׁ. " (שופטים ב').
" וַיְרַפּוּ אֶת-שֶׁבֶר בַּת-עַמִּי, עַל-נְקַלָּה--לֵאמֹר, שָׁלוֹם שָׁלוֹם; וְאֵין, שָׁלוֹם. " (ירמיהו ח').
אם באמת אין לכרות ברית עם יושבי הארץ, ואם שלום זה אינו שלום, אז למה השמאל הפוליטי החילוני פועל בצורה כזו?
" כִּי אֲמַרְתֶּם, כָּרַתְנוּ בְרִית אֶת-מָוֶת, וְעִם-שְׁאוֹל, עָשִׂינוּ חֹזֶה; שיט (שׁוֹט) שׁוֹטֵף כִּי-עבר (יַעֲבֹר) לֹא יְבוֹאֵנוּ, כִּי שַׂמְנוּ כָזָב מַחְסֵנוּ וּבַשֶּׁקֶר נִסְתָּרְנו " (ישעיהו כח').
מה, אין רצון לשלום מהצד הפלסטיני ישמעאלי?
" אוֹיָה-לִי, כִּי-גַרְתִּי מֶשֶׁךְ; שָׁכַנְתִּי, עִם-אָהֳלֵי קֵדָר.
רַבַּת, שָׁכְנָה-לָּהּ נַפְשִׁי- עִם, שׂוֹנֵא שָׁלוֹם. אֲנִי-שָׁלוֹם, וְכִי אֲדַבֵּר; הֵמָּה, לַמִּלְחָמָה. " (תהילים קכ').
"חֵץ שׁוחט [שָׁחוּט קרי] לְשׁוֹנָם מִרְמָה דִבֵּר | בְּפִיו שָׁלוֹם אֶת רֵעֵהוּ יְדַבֵּר וּבְקִרְבּוֹ יָשִׂים אָרְבּוֹ:" (ירמיהו ט)
למה בעצם הם נלחמים בנו, סיבה דתית, אדמה?
" וּשְׁמַעְיָה הַנָּבִיא, בָּא אֶל-רְחַבְעָם, וְשָׂרֵי יְהוּדָה, אֲשֶׁר-נֶאֶסְפוּ אֶל-יְרוּשָׁלִַם מִפְּנֵי שִׁישָׁק; וַיֹּאמֶר לָהֶם כֹּה-אָמַר ה', אַתֶּם עֲזַבְתֶּם אֹתִי, וְאַף-אֲנִי עָזַבְתִּי אֶתְכֶם, בְּיַד-שִׁישָׁק. וַיִּכָּנְעוּ שָׂרֵי-יִשְׂרָאֵל, וְהַמֶּלֶךְ; וַיֹּאמְרוּ, צַדִּיק ה'. " (דברי הימים ב יב'). יש דוגמאות נוספות.
להוסיף כאן בחוקותי
ומה עם הפיתרון לתת להם מדינה עם גדר הפרדה שיהיו שתי מדינות לשני עמים?
" ה' מֶלֶךְ, עוֹלָם וָעֶד; אָבְדוּ גוֹיִם, מֵאַרְצוֹ " (תהילים י').
אז מה ניתן לפלשתינאים במשא ומתן?
" כִּי-מֵרֹאשׁ צֻרִים אֶרְאֶנּוּ, וּמִגְּבָעוֹת אֲשׁוּרֶנּוּ: הֶן-עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן, וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב. " (במדבר כג').
ואם לא נתייחס לגויים, הלא הם ינסו להשמידנו, ואז מה נעשה?
" אֵלֶּה בָרֶכֶב, וְאֵלֶּה בַסּוּסִים; וַאֲנַחְנוּ, בְּשֵׁם-ה' אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. " (תהילים כ').
" לֹא בְחַיִל, וְלֹא בְכֹחַ--כִּי אִם-בְּרוּחִי, אָמַר ה' צְבָאוֹת. " (זכריה ד').
אם כך, אז עם ישראל לא צריך כוחות צבא למלחמה?
" סוּס--מוּכָן, לְיוֹם מִלְחָמָה; וְלַה', הַתְּשׁוּעָה " (תהילים כא').
איך בדיוק להזכיר את ה' כדי לנצח?
" וַיְלַמְּדוּ, בִּיהוּדָה, וְעִמָּהֶם, סֵפֶר תּוֹרַת ה'; וַיָּסֹבּוּ בְּכָל-עָרֵי יְהוּדָה, וַיְלַמְּדוּ בָּעָם. וַיְהִי פַּחַד ה', עַל כָּל-מַמְלְכוֹת הָאֲרָצוֹת, אֲשֶׁר, סְבִיבוֹת יְהוּדָה; וְלֹא נִלְחֲמוּ, עִם-יְהוֹשָׁפָט. " (דברי הימים ב פרק יז').
אולי להכניס כאן את המלחמה של דוד.
כלומר הלימוד הוא העיקר, לא רק ככלי-אמצעי, פחות המצוות בפועל?
" וּשְׁמַרְתֶּם, אֶת-כָּל-הַמִּצְוָה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ, הַיּוֹם--לְמַעַן תֶּחֶזְקוּ, וּבָאתֶם וִירִשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם עֹבְרִים שָׁמָּה, לְרִשְׁתָּהּ ". (דברים יא').
"וְהָיָה מַעֲשֵׂה הַצְּדָקָה – שָׁלוֹם, וַעֲבֹדַת הַצְּדָקָה - הַשְׁקֵט וָבֶטַח עַד עוֹלָם" (ישעיהו לב)
רגע, המצוות כוללות מלחמה ליישב את הארץ, או שזו הבטחה ושכר אם נקיים מצוות?
" וַיְהִי דְבַר-ה', אֵלַי לֵאמֹר. בֶּן-אָדָם, יֹשְׁבֵי הֶחֳרָבוֹת הָאֵלֶּה עַל-אַדְמַת יִשְׂרָאֵל אֹמְרִים לֵאמֹר, אֶחָד הָיָה אַבְרָהָם, וַיִּירַשׁ אֶת-הָאָרֶץ; וַאֲנַחְנוּ רַבִּים, לָנוּ נִתְּנָה הָאָרֶץ לְמוֹרָשָׁה. לָכֵן אֱמֹר אֲלֵהֶם כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי ה', עַל-הַדָּם תֹּאכֵלוּ וְעֵינֵכֶם תִּשְׂאוּ אֶל-גִּלּוּלֵיכֶם--וְדָם תִּשְׁפֹּכוּ; וְהָאָרֶץ, תִּירָשׁוּ. עֲמַדְתֶּם עַל-חַרְבְּכֶם עֲשִׂיתֶן תּוֹעֵבָה, וְאִישׁ אֶת-אֵשֶׁת רֵעֵהוּ טִמֵּאתֶם; וְהָאָרֶץ, תִּירָשׁוּ. " (יחזקאל לג').
זה התכלית, להיות רובוטים של לומדים ומקיימי מצוות?
" כִּי ה', עֵינָיו מְשֹׁטְטוֹת בְּכָל-הָאָרֶץ לְהִתְחַזֵּק עִם-לְבָבָם שָׁלֵם אֵלָיו--נִסְכַּלְתָּ עַל-זֹאת: כִּי מֵעַתָּה, יֵשׁ עִמְּךָ מִלְחָמוֹת."(דברי הימים ב טז').
מצוות אנשים מלומדה..
טוב, אז זכינו לרשת חלקים גדולים מארץ ישראל, אך טוענים שהישיבה וההתנחלות ביהודה ושומרון גורמים לדרדור המצב?
" וַיֹּאמֶר יְהוֹשֻׁעַ, אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: עַד-אָנָה, אַתֶּם מִתְרַפִּים, לָבוֹא לָרֶשֶׁת אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר נָתַן לָכֶם ה' אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם. " (יהושוע יח').
" יָדוֹעַ, תֵּדְעוּ, כִּי לֹא יוֹסִיף ה' אֱלֹהֵיכֶם לְהוֹרִישׁ אֶת-הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה, מִלִּפְנֵיכֶם; וְהָיוּ לָכֶם לְפַח וּלְמוֹקֵשׁ, וּלְשֹׁטֵט בְּצִדֵּיכֶם וְלִצְנִנִים בְּעֵינֵיכֶם, עַד-אֲבָדְכֶם מֵעַל הָאֲדָמָה הַטּוֹבָה הַזֹּאת, אֲשֶׁר נָתַן לָכֶם ה' אֱלֹהֵיכֶם. " (יהושוע כג').
אבל רוב אומות העולם לוחצות עלינו בגלל ההתנחלויות, לא כך?
" וְשָׁם רָאִינוּ, אֶת-הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק--מִן-הַנְּפִלִים; וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים, וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם. " (במדבר יג').
כלומר אם לא נחשוש מהגויים ואם נבטח בעצמנו ונסתכל על עצמינו באמונה זה יספיק להרתיע את הגויים?
" כִּי תִשְׁמֹר, אֶת-מִצְוֹת ה' אֱלֹהֶיךָ, וְהָלַכְתָּ, בִּדְרָכָיו. וְרָאוּ כָּל-עַמֵּי הָאָרֶץ, כִּי שֵׁם ה' נִקְרָא עָלֶיךָ; וְיָרְאוּ, מִמֶּךָּ ". (דברים כח').
טוב, הגויים יפחדו, אך מה עם ניצחון במלחמה?
" אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם. וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם, בְּעִתָּם; וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ, וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת-בָּצִיר, וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת-זָרַע; וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע, וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ, וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד; וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה, מִן-הָאָרֶץ, וְחֶרֶב, לֹא-תַעֲבֹר בְּאַרְצְכֶם וּרְדַפְתֶּם, אֶת-אֹיְבֵיכֶם; וְנָפְלוּ לִפְנֵיכֶם, לֶחָרֶב. וְרָדְפוּ מִכֶּם חֲמִשָּׁה מֵאָה, וּמֵאָה מִכֶּם רְבָבָה יִרְדֹּפוּ; וְנָפְלוּ אֹיְבֵיכֶם לִפְנֵיכֶם, לֶחָרֶב. " (ויקרא כו').
" כִּי אִם-בַּה' אֱלֹהֵיכֶם, תִּדְבָּקוּ, כַּאֲשֶׁר עֲשִׂיתֶם, עַד הַיּוֹם הַזֶּה. וַיּוֹרֶשׁ ה' מִפְּנֵיכֶם, גּוֹיִם גְּדֹלִים וַעֲצוּמִים; וְאַתֶּם, לֹא-עָמַד אִישׁ בִּפְנֵיכֶם, עַד, הַיּוֹם הַזֶּה. " (יהושוע כג').
" לוּ--עַמִּי, שֹׁמֵעַ לִי; יִשְׂרָאֵל, בִּדְרָכַי יְהַלֵּכוּ. כִּמְעַט, אוֹיְבֵיהֶם אַכְנִיעַ; וְעַל צָרֵיהֶם, אָשִׁיב יָדִי. ". (תהילים פא').
אז מה הפתרון? בפועל, מנסים כיום לעשות שלום בין ישראל לישמעאלים, איך נתקדם איתם?
" כִּי בְתַחְבֻּלוֹת, תַּעֲשֶׂה-לְּךָ מִלְחָמָה; וּתְשׁוּעָה, בְּרֹב יוֹעֵץ. " (משלי כד').
" בְּאֵין תַּחְבֻּלוֹת יִפָּל עָם, וּתְשׁוּעָה בְּרֹב יוֹעֵץ " (משלי י"א)
למה בעצם נלחמים עם הפלשתינאים על ירושת הארץ?
" וְאֵלֶּה הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הִנִּיחַ ה', לְנַסּוֹת בָּם אֶת-יִשְׂרָאֵל, אֵת כָּל-אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ, אֵת כָּל-מִלְחֲמוֹת כְּנָעַן. רַק, לְמַעַן דַּעַת דֹּרוֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, לְלַמְּדָם, מִלְחָמָה--רַק אֲשֶׁר-לְפָנִים, לֹא יְדָעוּם. חֲמֵשֶׁת סַרְנֵי פְלִשְׁתִּים, וְכָל-הַכְּנַעֲנִי וְהַצִּידֹנִי, וְהַחִוִּי, יֹשֵׁב הַר הַלְּבָנוֹן--מֵהַר בַּעַל חֶרְמוֹן, עַד לְבוֹא חֲמָת. וַיִּהְיוּ, לְנַסּוֹת בָּם אֶת-יִשְׂרָאֵל--לָדַעַת, הֲיִשְׁמְעוּ אֶת-מִצְוֹת ה', אֲשֶׁר-צִוָּה אֶת-אֲבוֹתָם, בְּיַד-מֹשֶׁה . " (שופטים ג').
האם יש משהו מיוחד בערבים הישמעאלים שדווקא איתם יהיה מאבק?
"וַיֹּאמֶר לָהּ מַלְאַךְ ה' הִנָּךְ הָרָה וְיֹלַדְתְּ בֵּן | וְקָרָאת שְׁמוֹ יִשְׁמָעֵאל כִּי שָׁמַע ה' אֶל עָנְיֵךְ: וְהוּא יִהְיֶה פֶּרֶא אָדָם יָדוֹ בַכֹּל וְיַד כֹּל בּוֹ | וְעַל פְּנֵי כָל אֶחָיו יִשְׁכֹּן:" (בראשית טז)
אבל הם כה רבים ואלימים, מפחיד להתעסק איתם בכוח?
" כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶךָ וְרָאִיתָ סוּס וָרֶכֶב עַם רַב מִמְּךָ לֹא תִירָא מֵהֶם כִּי ה' אֱלֹהֶיךָ עִמָּךְ הַמַּעַלְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. " (דברים כ').
ואם חלילה יתקפו אותנו, מה נעשה?
" וַיֹּאמַר, ה' אֱלֹהֵי אֲבֹתֵינוּ הֲלֹא אַתָּה-הוּא אֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם, וְאַתָּה מוֹשֵׁל, בְּכֹל מַמְלְכוֹת הַגּוֹיִם; וּבְיָדְךָ כֹּחַ וּגְבוּרָה, וְאֵין עִמְּךָ לְהִתְיַצֵּב. הֲלֹא אַתָּה אֱלֹהֵינוּ, הוֹרַשְׁתָּ אֶת-יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ הַזֹּאת, מִלִּפְנֵי, עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל; וַתִּתְּנָהּ, לְזֶרַע אַבְרָהָם אֹהַבְךָ--לְעוֹלָם. וַיֵּשְׁבוּ-בָהּ; וַיִּבְנוּ לְךָ בָּהּ מִקְדָּשׁ, לְשִׁמְךָ לֵאמֹר. אִם-תָּבוֹא עָלֵינוּ רָעָה, חֶרֶב שְׁפוֹט וְדֶבֶר וְרָעָב, נַעַמְדָה לִפְנֵי הַבַּיִת הַזֶּה וּלְפָנֶיךָ, כִּי שִׁמְךָ בַּבַּיִת הַזֶּה; וְנִזְעַק אֵלֶיךָ מִצָּרָתֵנוּ, וְתִשְׁמַע וְתוֹשִׁיעַ. וְעַתָּה הִנֵּה בְנֵי-עַמּוֹן וּמוֹאָב וְהַר-שֵׂעִיר, אֲשֶׁר לֹא-נָתַתָּה לְיִשְׂרָאֵל לָבוֹא בָהֶם, בְּבֹאָם, מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם: כִּי סָרוּ מֵעֲלֵיהֶם, וְלֹא הִשְׁמִידוּם. וְהִנֵּה-הֵם--גֹּמְלִים, עָלֵינוּ: לָבוֹא, לְגָרְשֵׁנוּ, מִיְּרֻשָּׁתְךָ, אֲשֶׁר הוֹרַשְׁתָּנוּ. אֱלֹהֵינוּ, הֲלֹא תִשְׁפָּט-בָּם, כִּי אֵין בָּנוּ כֹּחַ, לִפְנֵי הֶהָמוֹן הָרָב הַזֶּה הַבָּא עָלֵינוּ; וַאֲנַחְנוּ, לֹא נֵדַע מַה-נַּעֲשֶׂה--כִּי עָלֶיךָ, עֵינֵינוּ. " (דברי הימים ב פרק כ').
רק תפילה, בלי להלחם?
" קִרְאוּ זֹאת בַּגּוֹיִם: קַדְּשׁוּ מִלְחָמָה, הָעִירוּ הַגִּבּוֹרִים, יִגְּשׁוּ יַעֲלוּ כֹּל אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה: כֹּתּוּ אִתֵּיכֶם לַחֲרָבוֹת, וּמַזְמְרֹתֵיכֶם לִרְמָחִים, הַחַלָּשׁ יֹאמַר - גִּבּוֹר אָנִי:" (יואל ד)
" אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי, וְאַשִּׂיגֵם; וְלֹא-אָשׁוּב, עַד-כַּלּוֹתָם. אֶמְחָצֵם, וְלֹא-יֻכְלוּ קוּם; יִפְּלוּ, תַּחַת רַגְלָי. וַתְּאַזְּרֵנִי חַיִל, לַמִּלְחָמָה; תַּכְרִיעַ קָמַי תַּחְתָּי. וְאֹיְבַי, נָתַתָּה לִּי עֹרֶף; וּמְשַׂנְאַי, אַצְמִיתֵם. יְשַׁוְּעוּ וְאֵין-מוֹשִׁיעַ; עַל-ה', וְלֹא עָנָם. וְאֶשְׁחָקֵם, כְּעָפָר עַל-פְּנֵי-רוּחַ; כְּטִיט חוּצוֹת אֲרִיקֵם. " (תהילים יח').
למה שנפעל בצורה כה קשה ואכזרית נגד אויבנו?
" שְׁפֹךְ חֲמָתְךָ, עַל-הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא-יְדָעוּךָ, וְעַל מִשְׁפָּחוֹת, אֲשֶׁר בְּשִׁמְךָ לֹא קָרָאוּ: כִּי-אָכְלוּ אֶת-יַעֲקֹב, וַאֲכָלֻהוּ וַיְכַלֻּהוּ, וְאֶת-נָוֵהוּ, הֵשַׁמּוּ. " (ירמיהו י').
אז זאת תהיה שימחתינו?
" בִּנְפֹל אויביך (אוֹיִבְךָ), אַל-תִּשְׂמָח; וּבִכָּשְׁלוֹ, אַל-יָגֵל לִבֶּךָ. " (משלי כד').
מלחמה או שלום?
" עֵת לֶאֱהֹב וְעֵת לִשְׂנֹא, עֵת מִלְחָמָה וְעֵת שָׁלוֹם. " (קוהלת ג').
ומתי באמת יהיה שלום?
" וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים, נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית-ה' בְּרֹאשׁ הֶהָרִים, וְנִשָּׂא, מִגְּבָעוֹת; וְנָהֲרוּ אֵלָיו, כָּל-הַגּוֹיִם. ג וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים, וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל-הַר-ה' אֶל-בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב, וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו, וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו: כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה, וּדְבַר-ה' מִירוּשָׁלִָם. ד וְשָׁפַט בֵּין הַגּוֹיִם, וְהוֹכִיחַ לְעַמִּים רַבִּים; וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה. (ישעיהו ב').
\
להוספה ועריכה:
לאומיות ללא דת.
88 אינתיפאדה – 40 שנה מ48.
ישעיהו: אבן אבן בחן.
עגנון ונתן אלתרמן היו בתנועת ארץ ישראל השלמה.
" נִשְׁבַּע ה' בִּימִינוֹ, וּבִזְרוֹעַ עֻזּוֹ: אִם-אֶתֵּן אֶת-דְּגָנֵךְ עוֹד מַאֲכָל, לְאֹיְבַיִךְ, וְאִם-יִשְׁתּוּ בְנֵי-נֵכָר תִּירוֹשֵׁךְ, אֲשֶׁר יָגַעַתְּ בּוֹ. " (ישעיהו סב').
אל תאמר בלבבך בצדקתך (דברים ט')
לעמוד על יישום ברית או שלום.
תוספות רדיפת שלום לפי התורה.
כן משפטך אתה חרצת.
במדבר לג': אשר דימיתי לעשות להם אעשה לכם.
יהושוע: אבנים מהשמיים הרגו יותר משהרגו בני ישראל.
מלחמות מדינת ישראל – יום העצמאות וששת הימים – סיפורי ניסים דומים לפסוקים.
מעטים נגד הרבה כדי שהנס יפורסם ויטמע בליבנו גדולת הנס: " וַיֹּאמֶר ה', אֶל-גִּדְעוֹן, רַב הָעָם אֲשֶׁר אִתָּךְ, מִתִּתִּי אֶת-מִדְיָן בְּיָדָם: פֶּן-יִתְפָּאֵר עָלַי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר, יָדִי הוֹשִׁיעָה לִּי. " (שופטים ז').
למה יש גויים שלוחצים אותנו?:
" גַּם-אֲנִי לֹא אוֹסִיף, לְהוֹרִישׁ אִישׁ מִפְּנֵיהֶם, מִן-הַגּוֹיִם אֲשֶׁר-עָזַב יְהוֹשֻׁעַ, וַיָּמֹת. כב לְמַעַן נַסּוֹת בָּם, אֶת-יִשְׂרָאֵל: הֲשֹׁמְרִים הֵם אֶת-דֶּרֶךְ ה' לָלֶכֶת בָּם, כַּאֲשֶׁר שָׁמְרוּ אֲבוֹתָם--אִם-לֹא. " (שופטים ב').
(לאחר הכישלונות של הרצל בשוחד לאומות העולם: כִּי-כֹה אָמַר ה', חִנָּם נִמְכַּרְתֶּם; וְלֹא בְכֶסֶף, תִּגָּאֵלוּ בָךְ [ישעיהו נב']).
קישורים:
http://samsonblinded.org/heblog
נכבה חרטא – הספרון: http://www.imti.org.il/Docs/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/?ThisPageID=1237
http://www.thedavidproject.org/
http://www.imti.org.il/Reports/The_BS_That_is_the_Nakba.pdf
באנגלית:
http://www.latma.co.il/Eblog.aspx?bloggerid=18&;PostId=5904
http://mekusharim.walla.co.il/Forums/TopicView.aspx?ForumID=27196&;TopicID=373218
'אסטרטגיית דרבן'
תנועת "ציונים שוברים שתיקה"
קמפיין "הפנים היפות" של חיילי צה"ל
ד"ר יהודה דוד
מכון ירושלים לצדק: http://hebrew.jij.org.il/
רדיו של עו"ד יורם שפטל: http://www.103.fm/programs/program.aspx?c41t4nzVq=EEJ&;Pn6Vq=EEI
מאמרים ומחקרים של מועצת יש"ע:
http://stage1.darotools.com/myesha.HE.V1/?CategoryID=336
סרטון קצר (5 דק') באנגלית (דניס פרגר) על מערכת היחסים בין ישראלי לערבים במזה"ת:
https://www.facebook.com/photo.php?v=4980223992831
משרד ההסברה והתפוצות - "מסבירים ישראל 2010":
http://www.hasbara.gov.il/PublicDiplomacy/Research/Pages/2010.pdf
שבירת מיתוסים על ישראל: http://www.hasbara.gov.il/PublicDiplomacy/Explain/Pages/reality.aspx
[1] 850,000 יהודים פליטים שגורשו ממדינות ערב, ומלבד רכוש מיטלטלין, הוחרם להם שטח אדמה של 45,000 קמ"ר (פי 4 גדול משטח מדינת ישראל). בתאריך 10/9/12 התקיים כנס בינלאומי בנושא "צדק לפליטים היהודים יוצאי ארצות ערב" ביוזמת הקונגרס היהודי העולמי, משרד החוץ והמשרד לאזרחים ותיקים, ובתאריך 21/9/12 הועלה הנושא לאו"ם. http://www.herzliyaconference.org/_Uploads/2910Plitut.pdf
[3] "בכל הנוגע לשאלת ההסתה כנגד מדינת ישראל או כנגד העם היהודי, סקירה של הדוחות המרכזיים מן השנים האחרונות אשר בחנו את ספרי הלימוד הפלסטיניים החדשים אינה מעלה תמונה חד-משמעית של הסתה ישירה וגורפת לאלימות או לטרור כלפי יהודים או כלפי ישראל. עם זאת, המחקרים מצביעים על כך שספרי הלימוד הפלסטיניים לוקים בהיעדר מרכיבים של חינוך לשלום, ובמקרים רבים – גם בהיעדר הכרה ברורה בקיומה של מדינת ישראל. בתוך כך, נמצא כי ספרי הלימוד אינם מעבירים מסר של פיוס עם ישראל, וכי ישנה התעלמות מהקשר של העם היהודי אל ארץ ישראל וכן השמטה כמעט גורפת של מדינת ישראל ושל שמות אתרים ויישובים ישראליים ממפות הכלולות בחומרי הלימוד הפלסטיניים." הכנסת, מרכז המחקר והידע: סוגיית התכנים של ספרי הלימוד הפלסטיניים: היחס ליהודים, לישראל ולשלום. www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02572.pdf
[4] "בשם אללה הרחמן והרחום אתם הטובה באומות שניתנה לאנשים מעולם: אתם מצווים לנהוג בדרך ארץ ואוסרים את המגונה ומאמינים באללה. מוטב היה לעמי הספר לו האמינו. יש מאמינים ביניהם, ואולם מרביתם מופקרים. רק בפיהם יוכלו לפגוע בכם, ואם ינסו להילחם בכם, מייד ייסוגו אחור מפניכם ואז לא ייוושעו." (אמנת תנועת ההתנגדות האסלאמית – פלסטין (חמאס) פלסטין.